συλλογικό-διάφοροι
άγνωστος-διάφοροι
Πόλη: Αθήνα
Χρονολογία έκδοσης: 2008
Είδος: Βιβλία | Σελίδες: 240
ανέβηκε απο χρήστη: Liakos
Μια ανάλυση για τις αντιφάσεις και τις προοπτικές του φοιτητικού κινήματος του 2006-2007 και τη σχέση του με το εργατικό κίνημα και τη μετέπειτα απεργία των δασκάλων.
Την περίοδο 2006-2007 μια «περίεργη αρρώστια» κατέλαβε το μεγαλύτερο κομμάτι των ανθρώπων που εμπλέκονται είτε από θέση διδάσκοντα, είτε από θέση διδασκόμενου, στο εκπαιδευτικό εργοστάσιο. Για ένα χρόνο αποφάσισαν να παρατήσουν τις αίθουσες διδασκαλίας και να βγουν στους δρόμους, επιλογή που από πλευράς φοιτητών εκφράστηκε με το σύνθημα «ή μια ζωή στις αίθουσες ή μια ζωή στους δρόμους». Αποτέλεσμα αυτής της «αρρώστιας» είναι κι η παρούσα έκδοση. Οι συγγραφείς της σε μεγάλο βαθμό γνωριστήκαμε στις καταλήψεις, τις απεργίες, τις διαδηλώσεις και τις συγκρούσεις που εκτυλίχθηκαν εκείνη τη χρονιά ενάντια στην καπιταλιστική/εκπαιδευτική αναδιάρθρωση.
Το ενωτικό σημείο που μας έφερε σε επαφή ήταν η συμμετοχή στα κινήματα των φοιτητών και των δασκάλων από μέσα και από τα κάτω. πριν από τα κινήματα άλλωστε δεν είχαμε συναντηθεί. «Από μέσα» λέγοντας, εννοούμε την κινηματική παρέμβαση με κοινωνικούς κι όχι ιδεολογικούς όρους, θεωρώντας δηλαδή αυτονόητη τη συμμετοχή μας στα κινήματα λόγω της κοινωνικής μας θέσης κι από εκεί και πέρα αναζητώντας τους συμμάχους μας όχι σ’ αυτούς με τους οποίους έχουμε πάνω κάτω κοντινές ιδεολογικές θέσεις, αλλά σ’ αυτούς που θεωρούμε ότι έχουμε κοινά (ταξικά) συμφέροντα: καταρχήν τους συμφοιτητές μας και τους συναδέλφους μας.
«Από τα κάτω» λέγοντας, εννοούμε τη συμμετοχή μας στον αγώνα χωρίς να κατέχουμε κάποια θεσμική/συνδικαλιστική θέση και δίνοντας ταυτόχρονα καθημερινή μάχη ενάντια στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία και τη λογική της ανάθεσης του αγώνα σε κάποιους «ειδικούς» κι αντιπροσώπους. Αντιπαλεύοντας κάθε διαχωρισμό ανάμεσα στο ίδιο το περιεχόμενο του αγώνα και τις δομές συλλογικής επικοινωνίας μέσω των οποίων πραγματοποιούνταν η κατάληψη κι η απεργία, πιέζαμε για τη δημιουργία δομών στην υπηρεσία του αγώνα κι όχι για έναν αγώνα που θα φετιχοποιεί τις δομές του. Αναζητώντας συναγωνιστές κι όχι ψηφοφόρους έτοιμων πλαισίων, παλέψαμε για να ενεργοποιηθούν από συλλογικά αγωνιστικά υποκείμενα και να γίνουν αδιαμεσολάβητες οι αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες των γενικών συνελεύσεων μέσω των οποίων αποφασίζεται ο αγώνας στη βάση των δασκάλων και των φοιτητών/εργαζομένων. Ταυτόχρονα, επιζητήσαμε το ξεπέρασμα του θεσμικού και δημοκρατικού χαρακτήρα τους, μέσω της δημιουργίας κοινοτήτων αγώνα και ανάλογων αυτοοργανωμένων δομών (επιτροπές/συνελεύσεις κατάληψης, απεργιακές επιτροπές, συντονιστικά), έτσι ώστε ο αγώνας να βρίσκεται κάθε στιγμή στα χέρια των ίδιων των αγωνιζόμενων κι όχι στα χέρια όσων συσκέπτονται σε κομματικά γραφεία. Τέλος, προσπαθήσαμε τα μέσα πάλης να μην αντιμετωπίζονται διαχωρισμένα από τον ίδιο τον αγώνα, ως «χάπενινγκς», δηλαδή, με θεαματικό παρά πρακτικό περιεχόμενο. Αντίθετα, προσπαθήσαμε οι καταλήψεις, οι απεργίες, οι διαδηλώσεις, οι αλυσίδες, οι συγκρούσεις κτλ. να ριζοσπαστικοποιηθούν και να προσεγγίσουν το αρχικό τους περιεχόμενο ως πράξεις απαλλοτρίωσης χώρου και χρόνου από το κεφάλαιο. Όλα αυτά, φυσικά, μέσα στα πλαίσια των περιορισμένων δυνατοτήτων μας.
Αιώνιοι καταληψίες - Αμετανόητοι απεργοί και άλλοι προλετάριοι σύντροφοι
Περιεχόμενα:
Πρόλογος
Χρονολόγιο φοιτητικών κινητοποιήσεων 2004-2007
Περίοδος πριν το πρώτο κύμα καταλήψεων
Πρώτη φάση καταλήψεων (Μάρτης – Ιούλιος 2006)
Το μεσοδιάστημα (Σεπτέμβρης – Δεκέμβρης 2006)
Δεύτερη φάση καταλήψεων (Γενάρης – Μάρτης 2007)
Υποσημειώσεις
Πρώτη μέρα διημέρου: οι φοιτητικές καταλήψεις
Σχετικά με την εισήγηση και την ανοιχτή συζήτηση
Εισήγηση για τις φοιτητικές καταλήψεις
Εισαγωγή
Α. Το φοιτητικό κίνημα: Η πλειοψηφική στασιμότητα και η μειοψηφική κινητικότητα (ή ένα πιο
υποκειμενικό χρονολόγιο)
Β. Γιατί ψήφιζε ο κόσμος καταλήψεις;
Γ. Έχουμε καταλήψεις ή (άμεσες) δημοκρατίες;
Δ. Μπλοκάροντας τις αρτηρίες του καπιταλισμού ξεμπλοκάρουμε την ζωή (ή άλλη μια ευκαιρία για
το φοιτητικό κίνημα)
Ε. Αντί να παρακαλάμε για γενική απεργία, μήπως να μπλοκάρουμε τη δικιά μας εργασία;
Απομαγνητοφώνηση συζήτησης 1ης μέρας
Δεύτερη μέρα διημέρου: η απεργία των δασκάλων
Απομαγνητοφώνηση εισήγησης δεύτερης μέρας
Απομαγνητοφώνηση συζήτησης δεύτερης μέρας
Το αρχείο .pdf είναι ~60ΜΒ. Μπορείτε να το κατεβάσετε από το blog της έκδοσης
Για επικοινωνία με το anarxeio στείλτε e-mail στο info {at} black-tracker.gr